Otvorené prevádzky v Myjave pomaly pribúdajú

Je to už vyše dva týždne odvtedy, kedy bol pre verejnosť predstavený 4-fázový plán na postupné oživovanie a znovuotváranie obchodov a služieb.  Po prvej fáze, kedy boli za prísnych špecifických podmienok otvorené niektoré ubytovacie a stravovacie prevádzky, trhoviská , či predajne automobilov, na rad by teraz mali prísť vonkajšie turistické atrakcie, ďalšie ubytovacie zariadenia, kaderníctva a taxislužby podľa osobitných podmienok. Epidemiologička Zuzana Krištúfková oznámila, že od 6. mája budú sprístupnené napríklad aj bohoslužby, ale len pre ľudí do 60 rokov.  

Pozvoľné otváranie prevádzok a zmierňovanie nariadení vracia život obchodov aspoň z časti do normálu, hoci hlavný hygienik pred unáhlenými krokmi stále varuje. V Myjave vidíme, že ľudia majú záujem o individuálne športy a turistiku. Podnikatelia využívajú všetky povolené aktivity na okienkový predaj v baroch, reštauráciách, fastfoodoch. 

Turistická informačná kancelária na aut. stanici
Turistická informačná kancelária na aut. stanici

V pondelok 4. mája otvorí predajňu aj Turistická informačná kancelária na autobusovej stanici. Súčasnou krízou najviac trpia malí podnikatelia a živnostníci, nehovoriac o celom odvetví cestového ruchu. Kopaničiarsky región - miestna akčná skupina (MAS), prevádzkovateľ turistickej predajne v Myjave, zastrešuje množstvo miestnych malých výrobcov a remeselníkov, ktorí môžu svoje miestne výrobky prostredníctvom informačnej kancelárie predávať. Dopomôcť k podpore kopaničiarskych remeselníkov by mal aj nový eshop, ktorý MAS zriadila na ich propagáciu.

Na Kopaniciach sa teda dostáva do popredia prostredníctvom MAS podporovanie tých, ktorí majú záujem rozvíjať tunajší región a turisticky ho zviditeľňovať, chcú zlepšiť hospodárske podmienky pre miestnych výrobcov a kultúrny život. V súčasnej dobe je to z hľadiska pomoci regionálnych podnikateľov určite chvályhodné.


myregion.sk Vám ďakuje za prečítanie tohto článku. Ceníme si každý záujem o naše publikovanie a zdieľanie našich článkov medzi ľudí. Pomáhate nám tým rozvíjať značku myregion.sk a propagovať zaujímavosti nášho kopaničiarskeho regiónu.